DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Deklaracja Dostępności dla strony internetowej:
BIP DPS Skrzynno https://bip-dps.powiat.wielun.pl
Dom Pomocy Społecznej w Skrzynnie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do biuletynu informacji publicznej Domu Pomocy Społecznej w Skrzynnie.
Data publikacji strony internetowej https://bip-dps.powiat.wielun.pl: 2005-09-19.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2019-05-01.
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Zamieszczone na stronie publikacje w formie plików PDF nie są dostępne cyfrowo w całości.
Część z opublikowanych zdjęć i plakatów nie posiada opisu alternatywnego, mają one charakter promocyjny i nie są wykorzystywane do realizacji bieżących zadań.
Ułatwienia na stronie
Strona posiada następujące ułatwienia dla osób z niepełnosprawnościami:
- wersję kontrastową,
- możliwość zmiany rozmiaru tekstu,
- obsługa fokusa z poziomu przeglądarki,
- wyróżnienie odnośników (zmiana kolorów linków),
- na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Niniejsze oświadczenie sporządzono dnia: 2020-10-08
Oświadczenie zostało poddane przeglądowi w dnia: 2025-03-26.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością architektoniczną, cyfrową, informacyjno-komunikacyjną prosimy o kontakt:
- koordynator ds. dostępności:
Piotr Szewczyk, e-mai: p.szewczyk@dpsskrzynno.pl,
tel. (43) 841 50 60, wew. 23
Procedura wnioskowo-skargowa
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej.
Żądanie powinno zawierać:
- Dane kontaktowe osoby występującej z żądaniem.
- Wskazanie strony internetowej lub elementu strony internetowej, które mają być dostępne cyfrowo.
- Wskazanie sposobu kontaktu z osobą występującą z żądaniem.
- Wskazanie alternatywnego sposobu dostępu, jeżeli dotyczy.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny informuje, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie. Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich . Strona internetowa Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Siedziba Domu Pomocy Społecznej w Skrzynnie mieści się w Skrzynnie, Skrzynno 13, 98-311 Ostrówek. Dane teleadresowe siedziby podmiotu dostępne są na stronach internetowych. DPS mieści się w 4 budynkach: A, B, C i D. Teren DPS jest ogrodzony, prowadzi do niego brama główna otwierana zdalnie przez bramofon. Na terenie Domu, po lewej stronie bramy znajduje się plan tyflograficzny. Obiekt wyposażony jest w dwie windy pionowe (przystosowane do osób ze szczególnymi potrzebami) i platformę przyschodową, tabliczki informacyjne z pismem braille (na poręczach klatki schodowej budynku A), pochylnie/podjazdy oraz ścieżki naprowadzające do budynku A i D. W budynku dostępne są toalety dla osób z niepełnosprawnością. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Część administracyjna ulokowana jest w budynku D, w którym utworzony został punkt obsługi osób ze szczególnymi potrzebami, do którego prowadzi ścieżka naprowadzająca.
Osobą do kontaktu jest p. Aleksandra Hadryś, e-mail: socjalne@dpsskrzynno.pl,
tel. 530 124 737, (43) 841 50 60, wew. 26
lub kontakt do sekretariatu Domu Pomocy Społecznej w Skrzynnie,
e-mail: sekretariat@dpsskrzynno.pl,
tel. 530 283 905, (43) 841 50 60, wew. 10.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
W budynku nie ma tłumacza języka migowego, ale jest możliwość skorzystania z usługi tłumacza on-line. Konieczność kontaktu z udziałem osoby tłumacza języka migowego należy zgłosić przed planowaną wizytą. W budynku dostępne są pętle indukcyjne oraz urządzenie do obsługi komputera za pomocą śledzenia ruchu gałek ocznych.
Lp. | Rodzaj zmiany | Data aktualizacji | Wytworzono przez | Wprowadzono przez | Akcje |
---|